Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Lucy Gerrits - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Lucy Gerrits - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: lucy

Blijf op de hoogte en volg Lucy

19 Juni 2017 | IJsland, Reykjavik

Dag 1, de reisdag
Het begin van de reis vandaag vandaag verliep niet helemaal smooth.
Na m'n koffer opgehaald te hebben kwam ik in de vertrekhal aan en keek daar uit naar de reisleider met een bordje van de reisorganisatie en eventuele groepsgenoten.
Het was heel erg druk in de hal, veel ophalers die allerlei bordjes in de lucht hielden en nog meer reizigers.
Na ongeveer 5 rondjes door de hal gelopen te hebben vond ik niemand, geen potentiële groepsgenoten en geen reisleider met het bordje. Vreemd... hier en daar gevraagd, maar niemand kon me helpen en het rare was dat ik ook geen mensen zag die ook op zoek waren naar een reisleider.
Zo gek, je gaat dan echt aan jezelf twijfelen, sta ik wel op het goeie vliegveld, droom ik of zo of heb ik iets gemist.....
Toen maar gewacht, misschien was de goeie man gewoon te laat.

Maar na een uur wachten ben ik toch maar gaan bellen, met het noodnummer van Sawadee want het is zondag en op kantoor in Amsterdam natuurlijk niemand te bereiken. Uitgelegd aan de telefonist dat ik hier dus al een uur stond enz. Hij snapte het ook niet en zou me terug bellen. Weer 20 minuten gewacht, weer opnieuw gebeld. Kreeg ik z'n collega, of ik even wilde wachten, z'n collega was er mee bezig en zou me echt terug bellen zodra hij meer wist.
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken. Meer dan een uur dáárna ben ik opgehaald door de reisleider die 1000 excuses maakte. Onvoorzien dus 2 uur en een kwartier in de aankomsrhal op het vliegveld doorgebracht. Durfde zelfs niet eens te gaan plassen omdat ik misschien anders iemand zou missen
De reisleider had de groep wel geteld op het vliegveld maar had per ongeluk iemand meegeteld die bij de groep stond maar er niet bij hoorde :(
In het hotel kwam hij er pas achter omdat hij (niet slim dus) pas dáár de lijst had afgevinkt.
Ik bedacht me later dat een van de oorzaken dat iedereen al weg was toen ik in de hal aankwam ook lag aan het feit dat er vanmiddag om 14.00 uur 2 vluchten van Icelandair vertrokken van Amsterdam naar Reykjavik, de 501 en de 507.
Ik bleek als enige van de groep in de 507 te zitten en de reisleider wist niet beter dan dat iedereen in de 501 zat. Mijn vliegtuig had bij vertrek al een half uur vertraging en het duurde ook al bijna een half uur voordat wij na de landing het vliegtuig konden verlaten. Ik was dus een uur later in de vertrekhal dan de rest vd groep die door bovengenoemde oorzaak dus al weg was.
Maar ja, ik ben er en heb een goed bed en morgen gaat het avontuur beginnen. Het is nu bedtijd maar het lijkt wel klaarlichte dag. Toch maar proberen te slapen.

dag 2
Vandaag een korte Tour door Reykjavik gehad. Onze gids Havàr die tevens chauffeur van onze redelijk gammele 4-wheel drive truck-bus is, weet erg veel te vertellen. Interessante informatie over geschiedenis en geologie van het eiland.
In Reykjavik zagen we verschillende helikopters en hij vertelde dat die regelmatig oefenen en soms bijzonder staaltjes van vakmanschap laten zien bij het redden van mensen die in moeilijke of gevaarlijke omstandigheden zijn geraakt.
Veel hulpdiensten zijn hier nodig. Niet alleen in de zomer maar vooral ook in de winter. Veel toeristen gaan slecht voorbereid naar IJsland en hebben geen idee van de risico's en dan vooral in december januari en februari. Maanden waarin zelfs de inwoners van IJsland zelf niet zomaar overal op pad gaan.

Het is hier zo ontzettend mooi, nu al, terwijl we schijnbaar nog heel wat moois te zien krijgen.
Een bezoek aan de 'Gouden driehoek' van IJsland met het natuurpark Thingvellir, actieve geisers en de spectaculaire Gulfoss waterval stonden vandaag op het programma. Thingvellir is een unieke geologische en historische plek en de geisers Strokkur en Geysir spuiten hun water 1x in de 5 à 10 minuten zo'n 60 meter omhoog.
Het is nu half 10 in de avond en de zon schijnt nog volop, een vreemde gewaarwording dat het nu praktisch een etmaal licht is.
Ben nog wel even wakker met dit "daglicht"



Verstuurd vanaf mijn iPad

  • 20 Juni 2017 - 00:32

    Carla:

    Hahaha, ja een goed begin Lucy. Wat herkenbaar ook. Dit zou mij ook zomaar kunnen overkomen, Maar goed, je bent er. Even lekker slapen en dan kan je reis beginnen. En mooi wordt het, believe me. Ik was er dus wel in december, zoals je weet. Koud en regen maar fantastisch. Ben heel benieuwd naar de verhalen verder. Heel veel plezier verder!
    Liefs,
    Carla

  • 20 Juni 2017 - 07:14

    Sandra:

    WoW, lucy wat een verhaal weer. Ik zou al helemaal in paniek zijn (al weet ik dat dat niks oplost)
    Volgens mij ben je dit snel vergeten met al t moois om je heen. Geniet er maar van!

  • 20 Juni 2017 - 08:40

    Rian:


  • 20 Juni 2017 - 08:48

    Rian:

    Dat jou dat weer overkomt, waar had je dat eerder waar ze je vergeten waren,.

  • 20 Juni 2017 - 15:18

    Mam:

    Een hele vervelende ervaring .goed dat je kon gaan bellen ,ga maar lekken genieten.

  • 20 Juni 2017 - 21:02

    Marinka:

    Hoi Lucy, weer een sappige "quote" in je reisverslag! Kan me helemaal voorstellen hoe je je gevoeld hebt......pfffff. De reisleider mag je wel extra in de watten leggen! Op naar het volgende avontuur

  • 20 Juni 2017 - 21:05

    Marinka:

    By the way: als baasjes op hun hondje gaan lijken dan heb je in ieder geval energie voor 10

  • 21 Juni 2017 - 14:14

    Berny:

    ik neem je volgende keer mee op een reisje met mij... hoef ik lekker niet in de stress te schieten...JIJ weet 't op te lossen en kunnen we om de beurt naar toilet!
    hou je oogjes gewoon open, uitrusten doe je terugreis/thuis maar weer en JIJ kunt wel een de dag door komen met minder slaap uurtjes....ENJOY lieve grt berny

  • 21 Juni 2017 - 16:29

    Leny:

    O Wat erg lucy.
    hopelijk gaat nu wel alles goed.
    Geniet van je vakantie en ik hoop dat je de weg wel terug vind naar vie curi want anders mis ik jou.hihihi

  • 24 Juli 2017 - 21:49

    Henk Asmussen:

    Typisch iets voor jou had je vroeger al altijd iets aparts wat alleen bij jou gebuerde.Mooi land IJsland ben er ook verschillende keren geweest ivm mijn werk.
    Hele dagen licht is wennen maar je moet er is een maaand zitten in de winter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lucy

Actief sinds 26 Maart 2015
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 16095

Voorgaande reizen:

18 Juni 2017 - 01 Juli 2017

IJsland, een frisse neus in de zomer

26 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

04 April 2015 - 31 Mei 2015

Lombok Indonesie

Landen bezocht: