Reis en eerste dag, deel 2 - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Lucy Gerrits - WaarBenJij.nu Reis en eerste dag, deel 2 - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Lucy Gerrits - WaarBenJij.nu

Reis en eerste dag, deel 2

Door: Lucy

Blijf op de hoogte en volg Lucy

06 April 2015 | Indonesië, Mataram

In het vliegtuig is het grappig om te zien dat alle stewardessen er exact hetzelfde uitzien. Het lijkt wel een 6-ling hier in dat toestel, maar ook op m'n eerste vlucht. Net alsof er een mal is gemaakt van hoe een ideale stewardess eruit moet zien en ze daar bij fabricatie ingegoten worden of dat ze daar bij de sollicitatie in moeten passen voordat ze aangenomen worden.
Zonder uitzondering knappe, hele slanke jonge dames gekleed in een mooie sarong met bijpassen jasje (kebaya). Allemaal dezelfde uniformen, maar wel verschillend gekleurd afhankelijk van hun rang.
Zwarte, lange, heel keurig, als een hoog ei op het hoofd opgestoken, hele gladde haren met allemaal dezelfde draaibevestiging aan de achterkant zonder dat er één losse haar of speld te zien is. Voor de houdbaarheid volgespoten met veel haarlak wat blijkt uit de lok die niet steeds in het gezicht valt.
Ook allemaal dezelfde gezichtsvorm en make-up met hele dikke lange met veel mascara opgemaakte lange krul kunstwimpers.
Heel mooi om te zien maar een grapje snappen ze volgens mij niet.
Vanmorgen vroeg een van de stewardessen mij of ik scrambled eggs of iets onverstaanbaars wilde eten. Ik koos voor de eggs en meteen op hetzelfde moment ging haar karretje met eten er vandoor, die rolde ineens met snelle vaart het gangpad door. Zij er vliegensvlug achteraan en toen ze terugkwam met haar trolley zei ik met een lach dat er bijna geen scrambler eggs meer waren geweest of hooguit nog op de vloer, maar dat begreep ze niet.
Het is één soort vriendelijke glimlach en meer mimiek of conversatie lijkt wel verboden :)

Maandag 6 april, Montong

Vannacht geslapen als een blok. Moet wel erg wennen aan de omgevingsgeluiden. Er zijn genoeg spleten en kieren in m'n huisje om zelfs als alle ramen en deur gesloten is, binnen buiten te doen lijken.
Vele soorten kikkergeluiden, sprinkhanen, vogels en allerlei andere geluiden die ik nog niet thuis kan brengen houden me tegen om makkelijk in slaap te vallen ondanks dat ik al heel wat uurtjes wakker ben. Maar uiteindelijk ben ik toch geveld en heb ik ruim 11 uur geslapen.

Vervolg in deel 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lucy

Actief sinds 26 Maart 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 16024

Voorgaande reizen:

18 Juni 2017 - 01 Juli 2017

IJsland, een frisse neus in de zomer

26 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

04 April 2015 - 31 Mei 2015

Lombok Indonesie

Landen bezocht: